סיפור חזותי - מה זה ומדוע זה חיוני עבור מצגות עסקיות.

סיפור חזותי - מה זה ומדוע זה חיוני עבור מצגות עסקיות.

סיפור חזותי כסיוע במצגות עסקיות

אם גיליתם כי המצגות שלכם אינן יעילות ואינן מגיעות לקהל היעד ואתם בתחושה שאתם מפספסים את המטרה, יצירת סיפור חזותי היא דרך יעילה להפוך את המצגת שלכם למרתקת וממוקדת יותר וכתוצאה מכך למשוך את הקהל ולעשות רושם הרבה יותר גדול.

מחקרים רבים הראו כי סיפור שכתוב טוב ומעוצב היטב נצרב בזיכרון ומותיר אחריו רושם גדול יותר על הצופים.
 

מהו סיפור חזותי?

הסיפור החזותי הוא קונספט חדש יחסית בעולם המצגות העסקיות ואינו מובן באופן נרחב.
במשך שנים רבות, שקופיות פשוטות שימשו ליווי למצגות, לעתים קרובות אלו היו שקופיות חסרות מעורבות חזותית אמיתית או שקופיות שמכילות טקסט רב ותוכן לא ממוקד.

ייתכן וגרפיקה מתאימה ואנימציות פשוטות יכולות לעזור להחיות את הסיפור.
כשאתם מתכננים מצגת, אין ספק שאתם משתמשים בעלילה שהוא בעצם הסיפור שלכם.
הסיפור יסייע ללכוד את תשומת הלב של הקהל ולסייע להם להתחבר לנקודות המפתח שלכם ולמסר שאתם מנסים להעביר וחיוני שהוא יסופר באופן כזה שהקהל יכול להזדהות איתו.
 

סיפור ויזואלי זה בעצם לקחת את הנרטיב לשלב הבא על ידי הכללת אלמנטים חזותיים שיתמכו בסיפור ולתת לקהל משהו נוסף כדי להתייחס אליו.
חשוב לא להעמיס על שקף בודד הרבה סוגי תוכן אלא להיות ממוקד, להבליט את המסרים ולבנות סיפור רציף ונכון.
אתם רוצים שקהל היעד שלכם יקבל תמונה מלאה לדברים שנאמרים במהירות ושהמסרים שאתם רוצים להעביר יובלטו ויודגשו תוך כדיי הסיפור.
האלמנטים החזותיים אמורים לשרת אותכם בהצגה ולעזור לכם בהשלמת המשימה ובתמיכת

 

המחקר שמאחורי הסיפור

בעוד הרעיון עלול להרתיע מעט את מי שאינו מעצב גרפי, היתרון הוא עצום במקרה זה.
מחקרים מצאו שאנשים יזכרו טוב יותר מידע אשר מלווה בעזרים חזותיים וליתר דיוק נמצא כי אנשים יזכרו בסביבות 80% ממה שהם רואים, 20% ממה שהם קוראים ורק 10% ממה שהם שומעים.

משמעות הדבר היא ששימוש לא נכון בתוכן שעובר ללא מעורבות גרפית עלול להוות מדרון חלקלק להחטאת המטרה או הרעיון.
ישנן כמה דרכים טובות לבנות מצגת באופן מדויק יותר ולהשיג מטרות טובות יותר מקהל היעד.

באפשרותכם להעביר את המסר בצורה יעילה יותר על-ידי הפשטת המסרים והדגשתם, בחירת הפריסה והקומפוזיציה הנכונים עבור הנושא שלך, שילוב תמונות גדולות, איכותיות ורלוונטיות, אייקונים ואינפוגרפיקה תואמת במידת הצורך.

עם זאת, יש לזכור שאם השקופית נעשית עמוסה מדי במידע ובגרפיקה, נכון יהיה לפצל את התוכן לכמה שקופיות נוספות לטובת מיקוד הקהל שלך והדגשת המסרים. עדיף להוסיף עוד דקה או יותר של הצגה מאשר מידע מרובה ולא ממוקד ובכך ללכת לאיבוד במהלך ההצגה ולאבד את קהל היעד.

למעשה, השימוש באלמנטים חזותיים הוא חיוני לשמירה והדגשה של המידע.
90% מהמידע המועבר למוח הוא חזותי, יתר על כן, מידע חזותי מעובד סביב 60,000 פעמים מהר יותר על ידי המוח מטקסט רגיל.

במילים אחרות, תמונה אחת שווה לפחות אלף מילים.