כיצד ליצור "סיפור" משכנע ::
כיצד ליצור "סיפור" משכנע

כיצד ליצור "סיפור" משכנע

יצירת נרטיב משכנע הוא אינו משימה קטנה. עם זאת, כאשר הוא נעשה נכון, יהיה לכם קהל שבוי על ידי היכולת שלכם להעביר ביעילות נושא ומידע חיוני לו. נתחיל עם מה צעדים שאתם יכולים לקחת כדי להתחיל להרכיב את הסיפור המשכנע שלכם ומה אתם יכולים לעשות כדי לחזק את המצגת שלכם לקהל.

לבסס את המטרה שלכם או להניע לפעולה

אתם צריכים לבסס את המטרה שלכם או את מטרת הסיפור שלכם בנקודות לוגיות בכתיבה שלכם.
זהו צעד חיוני כדי לוודא שכל המאמצים שלכם הוא להישאר על המטרה ושאתם כל הזמן עובדים לקראת המטרה הסופית שלכם. אם המצגת שלכם משמשת להיות אינפורמטיבית בלבד, עליכם להבין מה ברצונכם ליידע את קהל היעד שלכם. האם זה משהו שמשפיע עליהם כרגע, האם זה עתידי, או שזה רק מושג שאתם רוצה לשתף ולשרת ולפתוח דיון. אם אתם מוכרים מוצר, אתם צריכים להיות בדרך מאוד ברורה שדרכה תוכלו לשכנע את הלקוחות שלכם כי מוצר זה הוא משהו שהם צריכים ותיצרו התעניינות או צורך.

איסוף מידע

הסיפור נמצא בפרטים. לפני שאתם מתחילים בכתיבה, עליכם להשלים מחקר מקיף. תהיו מוכנים לכלול פרטים רבים שתומכים את הסיפור ומחזקים את הנרטיב שלכם.
כשמדובר במצגות עסקיות וממוקדות או עבור משקיעים, הסיפור יכול להיות דרך העיניים של הלקוחות, דרך הצורך והקושי העסקי שהם חובים, ואיך השירות או המוצר שלכם יכולים להקל ולמצוא פתרון לקושי זה ביעילות ובמחיר הנכון. האופן שבו תבנו סיפור מרתק על-ידי הצגת האישיות, ההחלטות והקונפליקטים הופכים אותכם לממשיים יותר לקהל היעד. כתוצאה מכך, הסיפור שלכם יהיה הרבה יותר משכנע בשיווק ובמכירות. עליכם להיצמד לנרטיב אטרקטיבי עם עובדות מוכחות. זה לא מספיק להוציא נתונים סטטיסטיים או רק להשתמש בשפה פרחונית כדי לתאר כמה גדול המוצר שלכם מבלי לגבות אותו. אתם חייבים נתונים שיגבו את הסיפור.

בססו את הבעיה

הדבר הראשון שעליכם לעשות זה לזהות את הבעיה או הצורך. אם מדובר במוצר או שירות, האם יש צורך בכך? למה יש צורך? תציפו את מה שקיים ואת החוסרים ומה שאינו קיים,  תתעכבו בבעיה הקיימת ותגרמו לכך שרואים בכם את הפתרון וכמי שיכולים לשפר את המצב הקיים.

ספקו את הפתרון

כעת כאשר הקהל שלכם מבין את הבעיה, בין אם הם מזהים אותו מיד או מבינים את ערכו, באפשרותכם להסביר כיצד המוצר או השירות שלכם מספקים את הפתרון. זה נעשה לעתים קרובות עם דוגמה של העולם האמיתי, הצגת הבעיה בפועל, ואחריו הפתרון.

כמה נתיבים לאותה מטרה

בעוד טיוטה אחת היא מעולה, כמה הם טובים יותר. נסו לפתח סיפורים שעושים נתיבים שונים כדי להגיע לאותה מטרה, לאחר מכן תוכלו לזהות את האחד שיהדהד ביותר. אם אתם מציגים נתונים דמוגרפיים או מציגים לקהלים שונים תזכרו שגישה אחת עשויה לפעול בצורה טובה יותר מאחרת. במידה והקהל שלכם מחויב רגשית, השתמשו בסיפור רגיש יותר לעומת מונחה נתונים שיהיה מתאים יותר לקהל אינטלקטואלי או רציונלי.
 

לערוך, לערוך, לערוך

אין מכשול טוב יותר משגיאות,  הוא הורס את הרושם הראשוני,  מערער את הרקע שלכם כמומחים לנושא, וגורם לכם ולעבודה שלכם להיראות לא מקצועית. תבנו מוניטין לסיפור, תלמדו אותו מכל הבטיו וברגע שתוכיחו את הסיפור שלכם מספר פעמים תספרו אותו למישהו אחר, לצד שלישי שיהיה עד  זוג עיניים שיכול לעלות על טעויות שלא ראיתם או  שהתעלמתם מהן. שיתוף הסיפור והצגתו עשוי לעלות שאלות או הצעות שתוכלו למצוא בהן תועלת בחיזוק הסיפור שלכם.