סטוריטלינג במצגות למשקיעים ::
סטוריטלינג במצגות למשקיעים

סטוריטלינג במצגות למשקיעים

Storytelling במצגות למשקיעים

זה כל הסיפור!

הם מתכנסים בחדר הישיבות ועומדים לקבוע את עתיד הסטארט-אפ, הרעיון העסקי ו/או ההנפקה. כל שעליכם לעשות הוא לרתק אותם ולהניע אותם לפעולה. מה הסיפור? הסיפור!

משחר ההיסטוריה, בני האדם אוהבים סיפורים ומאז, אין תחליף לסיפור טוב.

משקיעים פוטנציאלים, אנג'לים, מנהלי קרנות ואפילו חברי דירקטוריון שמצפים לראות תוצאות, צמאים לסיפור טוב. סיפור שידליק להם את הניצוץ בעיניים ויגרום להם להאמין בכם - וכאן המצגת שלכם נכנסת לתמונה.

 

תשקיעו במצגת שלכם, ישקיעו בכם!

מצגת עסקית טובה היא מצגת המבוססת על עקרונות ה-.Storytelling סיפור זורם ומרתק שמנגיש למשתתפים באופן פשוט וידידותי את תחומי המומחיות שלכם, את הרעיון הגדול שהגיתם ואת התוצאות העסקיות שהשגתם ברבעון האחרון.

כל זאת, באופן פשוט, ד ומעורר הזדהות, המשלב בתוכו מושגים, נתונים ומספרים שיספקו לקהל שלכם שפע טיעונים רציונליים להאמין בכם, יאפשרו לו לעבד את המידע ולזכור אותו ולא פחות חשוב - להעביר את הסיפור שלכם הלאה.

איך יוצרים מצגת עם סיפור מרתק?

כל מצגת מתחילה בהיכרות עמוקה עם עולם התוכן שלכם: הטכנולוגיה, הסביבה התחרותית, המגמות בשוק, החוזקות, החולשות, האיומים וההזדמנויות. מידע זה מסייע לגיבוש הנרטיב הראשוני אשר מזוקק בהמשך למסרים מילוליים מדויקים.

ממש כמו בספרי ילדים, לקהל קל יותר לעקוב אחרי מסרים מילוליים קצרים, המלווים בתמונות, איורים, גרפים, תרשימי גאנט ועזרים חזותיים נוספים. לכן, אין זה משנה אם מדובר במצגת PowerPoint או מסמך PDF, במשקיעים, או במנהלים, במוצר פיזי או ברעיון מופשט. הקפידו תמיד על טקסט מינימלי המלווה בטבלאות ברורות וגרפים ידידותיים, שיאפשרו לקהל להבין מיד את הנתונים ו/או את ההזדמנות העסקית הנדירה שאתם מניחים על השולחן.

סיפור טוב בנוי מ-4 שלבים

1. הצגת הבעיה

המוח האנושי בנוי לפתרון בעיות. לכן, כשמציגים בפניו בעיה או אתגר, הוא מסתקרן ומגייס את כל המשאבים המחשבתיים על מנת לגלות מהו הפתרון האפשרי ומהו הפתרון הייחודי שאתם מציעים. הצלחתם לסקרן את הקהל כבר בפתיחת המצגת? יש סיכוי גדול שזכיתם בקהל שבוי שישמור על קשב וריכוז גם בשלב הבא.

2. הצגת הפתרון

בשלב זה, נספק לקהל המסוקרן את מבוקשו: הצגת הפתרון. כמובן שהבעיות והאתגרים יזכו לתצוגה גרפית "קודרת" ואילו הפתרונות יוצגו בתצוגה גרפית אופטימית ומעוררת השראה. כדי להעצים את הפתרון נשלב אלמנטים גרפיים שידגישו את הפערים בין הבעיה או המצב הקיים לפתרון שיצרתם ואת ההזדמנויות שהוא נושא עמו.

3 שלב ההוכחה

מסרים מילוליים חדים, עיצוב מוקפד ואפקטים חזותיים זה נחמד, אך מצגת חייבת לכלול הוכחת היתכנות שיווקית ו/או כלכלית. זאת, באמצעות הצגת תוכנית עסקית, נתונים פיננסיים וחשבונאיים וגרפים ידידותיים שימחישו מעבר לכל ספק את הפוטנציאל העסקי שטמון במוצר, בשירות או בפתרון המוצע.


4. סיכום והנעה לפעולה

זה הזמן לגייס את כל הטיעונים המשכנעים ביותר שיגרמו לקהל לזכור אתכם ולהיות בעדכם.

הגעתם עד לכאן?

זכרו להקצות זמן לשאלות ותשובות ואל תשכחו להודות לקהל על הזמן היקר שהקדיש לכם.

בהצלחה!